- 8 مهر 1404 تقویت همکاری علمی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دفتر نهاد رهبری
- 8 مهر 1404 استفاده از علم روز و هوش مصنوعی در پژوهش بسیار حیاتی است
- 8 مهر 1404 برگزاری دومین ملاقات مردمی مهرماه، سال ۱۴۰۴ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
- 7 مهر 1404 پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی مصیبت وارده به وزیر بهداشت
حضور مدیر امور بینالملل دانشگاه در اولین کارگاه آشنایی با شاخصهای ارزیابی مؤسسات آموزشی پژوهشی علوم پزشکی کشور
مدیر امور بینالملل دانشگاه در نخستین کارگاه «آشنایی با شاخصهای ارزیابی مؤسسات آموزشی کشور در حوزه جذب دانشجویان بینالملل» که به همت شورایعالی برنامهریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت در هتل قلب تهران برگزار شد، حضور یافت.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیلوبدا)؛ این کارگاه با حضور معاونان آموزشی و بینالملل دانشگاههای علوم پزشکی کشور، اعضای کمیسیون ملی توسعه، ارزیابی و اعتباربخشی آموزش بینالملل علوم پزشکی و جمعی از کارشناسان و مدیران مرتبط، برگزار شد و فرصتی برای تبیین ساختار جدید آموزش بینالملل و مرور شاخصهای مصوب فراهم کرد.
دکتر نوحی، در ابتدا ضمن خیرمقدم به مدعوین، گفت: دانشجویان خارجی که در دانشگاههای ما تحصیل میکنند، صرفاً نمایندگان علمی نیستند، بلکه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز تصویر و الگوی دانشگاه و کشور ما را در سطح بینالمللی بازنمایی میکنند.
وی افزود: این دانشجویان مهمان کشور هستند و لازم است دانشگاهها با نگاهی مسئولانه، رفتار و خدمات خود را بهگونهای سامان دهند که تجربهای مثبت و اثرگذار برای آنان رقم بخورد.
به گفته دکتر نوحی، بخش مهمی از موفقیت در حوزه بینالمللی بر دوش دانشگاههاست و تجربیات گذشته میتواند در ارتقای کیفیت و جلباعتماد بینالمللی راهگشا باشد.
در ادامه دکتر محمدرضا صبری، مشاور معاون آموزشی و دبیر شورایعالی برنامهریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به ساختار جدید آموزش بینالملل در دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: با مصوبه اسفندماه ۱۴۰۳، کمیسیون ملی توسعه، ارزیابی و اعتباربخشی آموزش بینالملل تشکیل شد که ذیل آن چهار کمیته تخصصی شامل سیاستگذاری، صدور مجوز، ارزیابی و رشد تبادلات بینالمللی فعالیت میکنند.
او با بیان اینکه شاخصهای ارزیابی مؤسسات آموزشی از سوی شورایعالی انقلابفرهنگی در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است، ادامه داد: متأسفانه تاکنون توجه کافی به این شاخصها نشده و هدف ما این است که با مشارکت دانشگاهها، چارچوب عملیاتی مشخصی تدوین و از ابتدای پاییز ارزیابیها آغاز شود.
دکتر صبری با اشاره به آمار موجود گفت: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار دانشجوی بینالملل در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند، درحالیکه بر اساس اسناد بالادستی باید تا سال ۱۴۰۷ به ۳۲۰ هزار دانشجوی بینالملل در کشور برسیم که سهم وزارت بهداشت حدود ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است.
نایبرئیس کمیسیون ملی توسعه، ارزیابی و اعتباربخشی بینالمللی تأکید کرد: برای تحقق این هدف، دانشگاهها باید هم در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی و هم در حوزههای فرهنگی و رفاهی دانشجویان بینالملل جدیتر عمل کنند.
در پایان این کارگاه، شاخصهای ارزیابی در قالب کارگروههای منطقهای مورد بحثوبررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از جمعبندی نظرات دانشگاهها، نسخه نهایی ابلاغ شود. این شاخصها شامل معیارهایی همچون شاخصهای آموزشی، پژوهشی، مؤلفههای اداری و رفاهی، مؤلفههای بینالمللی و مؤلفههای فرهنگی و تربیتی است.
گفتنی است: در اولین کارگاه آشنایی با شاخصهای ارزیابی مؤسسات آموزشی پژوهشی علوم پزشکی کشور برای جذب دانشجویان بینالملل، دکتر ایمان علیزاده مدیر امور بینالملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور داشت.

نظر دهید