• 1404/07/02 - 10:23
  • تعداد بازدید خبر : 65
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

قدردانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از روابط عمومی بیمارستان‌ها و تأکید بر هم‌افزایی در بحران‌ها

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هم‌اندیشی با حضور نمایندگان روابط عمومی بیمارستان‌های خصوصی، یک بیمارستان دولتی و یک آزمایشگاه، از تلاش‌های آنان در ارتقای سلامت استان قدردانی و بر تقویت همکاری‌های بین بخشی، به ویژه در شرایط بحرانی، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وبدا)؛ نشست تقدیر و هم‌اندیشی با حضور نمایندگان روابط عمومی بیمارستان‌های خصوصی، یک بیمارستان دولتی و یک آزمایشگاه، روز چهارشنبه ۲ مهر ۱۴۰۴ در دفتر مدیریت روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.

دکتر سیدعلی حزنی ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت هماهنگی میان مراکز درمانی اظهار داشت که روابط عمومی‌ها ستون اصلی اطلاع‌رسانی و هماهنگی میان دانشگاه و مراکز درمانی هستند و نقش آنها در مواقع بحرانی برجسته‌تر می‌شود.

وی به سامانه پاسخگویی تلفنی ۴۴۰۱ نیز اشاره کرد و توضیح داد که این سامانه، زیر نظر روابط عمومی دانشگاه فعالیت می‌کند و با ارائه اطلاعات متمرکز و به‌روز، بسیاری از مسائل را پیش از آنکه به بحران تبدیل شوند، مدیریت و حل می‌کند.

دکتر حزنی در ادامه افزود: سامانه ۴۴۰۱ به مردم امکان می‌دهد تا به سرعت به اطلاعات مراکز درمانی، نوبت‌گیری از کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، استعلام موجودی داروهای کمیاب و راهنمایی درباره تجهیزات پزشکی دسترسی پیدا کنند. این دسترسی سریع، سردرگمی مردم را کاهش داده و اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد.

وی همچنین تصریح کرد: تجربه حادثه آتش‌سوزی اخیر در یکی از مراکز درمانی نشان داد که همکاری نزدیک بیمارستان‌های خصوصی و دولتی توانست مانع گسترش بحران شود و خدمات درمانی بدون وقفه ادامه یابد. این موفقیت نمونه‌ای از اثرگذاری سامانه ۴۴۰۱ و هماهنگی میان بخش‌های مختلف است.

دکتر سید علی حزنی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه با همکاری معاونت‌های دانشگاه و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، نمونه‌ای ابتکاری و منحصر به فرد است که پیشگیری و مدیریت مسائل پیش از تبدیل شدن به بحران را ممکن می‌کند و کیفیت خدمات سلامت در استان را ارتقا می‌دهد.

هانیه ایرانی، کارشناس روابط عمومی دانشگاه و دبیر نشست، با اشاره به نقش سامانه ۴۴۰۱ و تعامل میان دانشگاه و مراکز درمانی اظهار داشت که این نشست فرصتی برای تقویت تعاملات، شناسایی نقاط ضعف و ارتقای هماهنگی در ارائه خدمات سلامت و مدیریت بحران‌ها فراهم کرده است.

سایر کارشناسان حاضر نیز به بیان تجربیات عملی خود پرداختند و بر ضرورت استمرار تعاملات مشترک میان دانشگاه و روابط عمومی بیمارستان‌ها، ارتقای هماهنگی بین بخشی و آمادگی بیشتر در مواجهه با بحران‌ها تأکید کردند.

در این نشست، مدیران و مسئولان روابط عمومی بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها حضور داشتند. طهمورث خبار صنمی از بیمارستان گلسار، مریم اسدی‌نژاد از بیمارستان آریا، راحله لطفی‌نیا از بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)، معصومه علیزاده منجد از بیمارستان پارس، مریم پورحسین از بیمارستان قائم رشت و متین ترابی از آزمایشگاه رازی رشت اشاره کرد. همچنین هانیه ایرانی، کارشناس روابط عمومی دانشگاه و دبیر نشست، روند برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های جلسه را مدیریت کرد.

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه,آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 144924
{author_name}
تصویر نویسنده :

هانیه  ایرانی
خبرنگار

هانیه ایرانی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1404/07/02 10:23
آرشیو
Caspian Journal of Health Research

Caspian Journal of Health Research

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Research in Medical Education

Research in Medical Education

Iranian Journal of Neurosurgery

Iranian Journal of Neurosurgery

Caspian Journal of Neurological Sciences

Caspian Journal of Neurological Sciences

Journal of Guilan University of Medical Science

Journal of Guilan University of Medical Science

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy