• 1400/09/16 - 18:35
  • تعداد بازدید خبر : 2260
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین گرامی داشت روز دانشجو؛

۱۶آذر؛ نماد استکبارستیزی، آرمان‌طلبی و آزادیخواهی دانشجو و دانشگاه است/ توسعه زیر ساخت های دانشجویی در دو سال اخیر

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین گرامی داشت روز دانشجو، با اشاره به توسعه زیرساخت های مربوط به حوزه دانشجویی در دو سال اخیر ، ۱۶ آذر را نماد استکبارستیزی، آرمان‌طلبی و آزادیخواهی دانشجو و دانشگاه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو در سالن همایش‌های مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) رشت، ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: شانزدهم آذرماه نماد استکبارستیزی، آرمان‌طلبی و آزادیخواهی دانشجو و دانشگاه است.
وی با اشاره به نقش استعمار در جهان به‌ویژه همسایگان ایران اسلامی، افزود: تاکنون هدیه استعمار نو برای افغانستان و کشورهای منطقه ویرانی، آشوب و ناامنی بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور دانشجویان در مدیریت و کنترل بحران کرونا در استان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بالغ‌بر دو هزار و ۴۴۰ دانشجو به‌صورت شناور به‌عنوان واکسیناتور، ثبات واکسن، مرکز پاسخگویی ۴۴۰۱ و ناظر واکسیناسیون در این طرح ملی مشارکت داشتند که بسیار اثرگذار و مثمر ثمر بود.
دکتر سالاری در این همایش به وضعیت پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف استان نیز اشاره کرد و خاطرنشان شد: از ابتدای اجرای طرح سند ملی واکسیناسیون کرونا در استان گیلان تاکنون ۹۳ درصد جمعیت هدف، نوبت اول واکسن، ۸۲ درصد نوبت دوم و بیش از ۲ درصد مردم استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه استان گیلان بالاترین درصد پوشش واکسیناسیون کشور را دارا است، یادآور شد: خوشبختانه با تلاش همگانی کادر بهداشت، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانست رتبه یک پوشش واکسیناسیون کرونا را به دست آورد و توسط وزیر بهداشت نیز موردتقدیر قرار بگیرد.
این مقام مسوول به برخی از اقدامات این دانشگاه به‌ویژه در بهبود و توسعه زیرساخت‌های حوزه دانشجویی، اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه دو خوابگاه دانشجویی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان برای دانشجویان این دانشگاه خریداری و تجهیز شده که در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بی نظیر است.
دکتر سالاری از افزایش سرانه خوابگاه دانشجویی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: سرانه خوابگاهی از ۱۲ و نیم مترمربع به ۱۴ و نیم مترمربع در دانشگاه علوم پزشکی استان افزایش پیداکرده است.
وی همچنین به توسعه فضاهای ورزشی دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی سرپوشیده لاکان شهر رشت بااعتبار چهار میلیارد تومان بهسازی و مرمت‌شده است.
رییس دانشگاه از تأمین بالغ‌ بر یک هزار قلم تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های دولتی استان باارزش ریالی ۹۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: این اقلام شامل ۱۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن، ۳۰ دستگاه اکسیژن ساز ثابت و آنژیوگرافی پریفرال و دیگر تجهیزات پزشکی موردنیاز در سراسر استان بوده است.
دکتر سالاری با اشاره به دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان کرد: ۷۳ پروژه عمرانی در حوزه بهداشتی و درمانی آماده افتتاح و همچنین ۵۰ پروژه دیگر تا آخر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی با مرور برنامه‌های آتی دانشگاه در حوزه آموزشی درمانی و دانشجویی، اذعان داشت: احداث بیمارستان آموزشی درمانی ۳۵۰ تختخوابی پورسینای رشت، شروع عملیات اجرایی تکمیل دانشکده پزشکی بعد از ۲۵ سال وقفه ، پروژه مرکز جامع آزمون سایت لاکان رشت که در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد، از بزرگ‌ترین پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تاکید کرد: بنابر فرامین مقام معظم رهبر انقلاب در حوزه علم و پژوهش از این بیانیه، دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.
گفتنی است؛ در آیین گرامی داشت روز دانشجو، نمایندگانی از بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی، شورای صنفی، کانون های فرهنگی و انجمن علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان دیدگاه ها، نظرات و انتقادات خود پرداختند.
همچنین، دانشجویان برتر حوزه های علمی، فرهنگی و قرآنی توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلیل شدند.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار اختصاصی,اخبار فوری
  • کد خبر : 80300
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1400/09/16 18:35
آرشیو
Caspian Journal of Health Research

Caspian Journal of Health Research

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Research in Medical Education

Research in Medical Education

Iranian Journal of Neurosurgery

Iranian Journal of Neurosurgery

Caspian Journal of Neurological Sciences

Caspian Journal of Neurological Sciences

Journal of Guilan University of Medical Science

Journal of Guilan University of Medical Science

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy