• 1401/09/05 - 12:01
  • تعداد بازدید خبر : 2172
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد برتر نظام سلامت:

بخش درمان گیلان به‌شدت نیازمند یاری خیران سلامت است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر خیران در سراسر استان، گفت: بخش درمان گیلان به‌شدت نیازمند یاری خیران سلامت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در مراسم تقدیر و تشکر از سازمان‌های مردم‌نهاد برتر استان در سالن اجلاس حوزه ریاست که با حضور دکتر محمد یاری – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و همچنین خیران و نیکوکاران حوزه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت به جهت وسعت و گستردگی این حوزه و همچنین هزینه‌بر بودن تأمین و گسترش آن، در کل جهان یک مقوله قابل‌پذیرش برای گروه‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها است.
وی، یکی از خصیصه‌های انسان در هر جامعه‌ای را کمک به هم نوع خود دانست و افزود: در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به کار خیر بسیار سفارش شده و خوشبختانه این روحیه در کشور و استان گیلان به‌خوبی دیده می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه حضور خیران در حوزه سلامت باید بیش از دیگر حوزه‌ها باشد، گفت: مردم در حوزه سلامت نیاز آنی به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی دارند.
دکتر بالو با بیان اینکه در استان گیلان فعالیت‌های خیریه ریشه دیرینه دارد، خاطرنشان کرد: خیرین بسیار زیادی در استان وجود دارند اما این ظرفیت بی‌بدیل باید به‌درستی مدیریت شوند.
وی افزود: در دوران کرونا شاهد حضور خیران و نیکوکاران بسیار زیادی بودیم که همچنان باید مسیر برای حضور فعالانه آن‌ها فراهم شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آسیب‌های وارده به اعتماد عمومی در برخی از مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد، خاطرنشان کرد: جلب و تقویت اعتماد عمومی در امور خیریه باید احیا شود چراکه هر چه اعتماد تقویت شود، سمن موفق‌تر عمل می‌کند.
دکتر بالو با تأکید بر اینکه در حیطه درمان به‌شدت نیازمند یاری خیریان و نیکوکاران هستیم، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش‌های مختلف درمانی آماده همکاری با خیران سلامت است و هر اقدامی که به توسعه سلامت مردم منتج شود، یقیناً حمایت می‌شوند.
وی ایجاد فضای رقابتی را در توسعه مشارکت مؤسسات خیریه مثمر ثمر دانست و گفت: ایجاد شرایطی برای رقابت در فضای خیرخواهانه اقدامی شایسته است و می‌تواند مسیر را برای توسعه خدمات باز کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه اقدامات بزرگ همچون احداث بیمارستان توسط خیران سلامت تأکید کرد و افزود: اقدامات بزرگ خیرخواهانه ازجمله ساخت مراکز درمانی و بهداشتی در نظام سلامت گیلان علیرغم داشتن خیران و نیکوکاران بسیار بزرگ و پای‌کار برخلاف سایر استان‌های کشور دیده نشده و لذا باید برنامه‌ریزی در این زمینه با جدیت صورت بگیرد.
گفتنی است در این نشست، دکتر حسن محمد یاری – نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تعدادی از معاونین دانشگاه و همچنین جمعی از مسئولان خیریه‌های سلامت و سازمان‌های مردم‌نهاد به بیان گزارشی از عملکرد موسسه، دغدغه‌ها و برنامه‌ها برای رفع کمبودها در حوزه سلامت و همچنین توانمندی‌های مجموعه خود در پیشبرد امور سلامت در آینده پرداختند.
در پایان این مراسم نیز از 25 مدیرعامل موسسه خیریه و مردم‌نهاد حوزه سلامت و فعالان این حوزه در استان توسط دکتر بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلیل و تقدیر شد.
پایان پیام/
  • گروه خبری : اخبار برگزیده دانشگاه,آخرین اخبار,اخبار فوری
  • کد خبر : 96046
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1401/09/05 12:01
آرشیو
Caspian Journal of Health Research

Caspian Journal of Health Research

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Dentomaxillofacial Radiology , Pathology and Surgery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Journal of Holistic Nursing and Midwifery

Research in Medical Education

Research in Medical Education

Iranian Journal of Neurosurgery

Iranian Journal of Neurosurgery

Caspian Journal of Neurological Sciences

Caspian Journal of Neurological Sciences

Journal of Guilan University of Medical Science

Journal of Guilan University of Medical Science

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy

Iranian Journal of Vascular Surgey and Endovascular Therapy