سایت اصلی دانشگاه |  دوشنبه 18 اسفند 1399 English
جستجو:  
تاریخ 1399/10/15     تعداد دفعات مشاهده 40 بار     ساعت 11:00     گروه خبری اخبار شبکه بهداشت و درمان رودبار

تغذیه سالم جهت پیشگیری از کرونا
تصویر

-          هر روز در وعده های غذایی از سیر و پیاز و زنجبیل استفاده کنید چون این سه تقویت کننده های سیستم ایمنی هستند .

-          سعی کنید دوسوم بشقاب غذایتان را به سبزیجات و حبوبات اختصاص دهید.

-          احتمال ابتلای افراد چاق به کرونا بیش از افراد دیگر است مراقب وزنتان باشید.

-          در دوران همه گیری کرونا از مواد غذایی کم چرب و کم نمک با قند کمتر استفاده کنید

-          برای پیشگیری از کرونا مکمل های مولتی ویتامین را خود سرانه مصرف نکنید

-          هر روز از منابع غذایی دو ویتامین " آ " و "ای" چون هویج ، کدو حلوایی ، سبزیهای سبز تیره ، زرده تخم مرغ ، شیرو.... استفاده کنید

-          از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده اند مانند تخم مرغ عسلی و کباب مغز پخته نشده خودداری کنید

-          روزانه 6-8 لیوان از اب و سایر مایعات سالم استفاده کنید نوشیدن آب به دفع سموم و حفظ ایمنی کمک میکند

-          مکمل 50000 واحدی ویتامین "د" یک عدد در ماه به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک میکند .