جستجو:  
یکشنبه 23 خرداد 1400
 
 
test
چاپ
 
     

 
 
پرسش و پاسخ خطاهای سپاس
1. Destination SepasNode is Down. Server was unable to process request. ---> Node is under stress 1398/07/30

این خطا زمانی رخ می دهد که تعداد زیادی بسته اطلاعاتی به طور همزمان به سامانه پرونده الکترونیک سلامت در حال ارسال است و سرور با اضافه بار ورودی روبروست
در این وضعیت ارسال را موقتا متوقف نمایید و بعد از یک ساعت مجددا به فرایند ارسال ادامه دهید

2. Destination SepasNode is Down. Server was unable to process request. ---> Node Status Off 1398/07/30

این خطا زمانی رخ می دهد که یکی از نود های پذیرنده اطلاعات سپاس خاموش است. در صورت مواجهه با این خطا مسئول سپاس دانشگاه را از موضوع مطلع نمایید.
در این هنگام نیاز به توقف ارسال نیست، بلکه توصیه می شود جهت جلوگیری از انباشت پرونده های آماده ارسال، به فرایند ارسال ادامه دهید و بعد از برطرف شدن مشکل نود تنها پرونده های دارای خطا مجددا ارسال شوند.

3. Error at CommittComposition. Maximum allowed version for composition is 10 1398/07/30

این خطا زمانی رخ می دهد که اطلاعات پرونده بیش از ده بار ویرایش و مجددا به سپاس ارسال شود. ماکزیمم دفعات ویرایش مجاز سابقا 5 و یا 7 بار بود که با شروع فرایند رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری و مواجهه برخی مراکز با محدودیت دفعات ویرایش، این تعداد به 10 بار افزایش یافت.

به طور کل ویرایش پرونده منجر به افت کیفیت داده های یک مرکز می گردد. لذا توصیه می شود تا جایی که مقدور باشد از ویرایش پرونده خودداری گردد.

نکته دیگر منظور از ویرایش و ارسال مجدد به هیچ وجه ویرایش اطلاعات هویتی پرونده نمی باشد.

 

4. Error at InitialMessagePrepare. MessagePrepare. Patient info is not matched with nationalcode 1398/07/30

علت بروز این خطا، عدم درج صحیح اطلاعات هویتی بیمار است بطوریکه پس از استعلام از سامانه استعلام هویت نتیجه عدم تطابق بصورت خطای مذکور بازگشت داده می شود.
بروز این خطا تا پیش از اجباری شدن استفاده از سرویس استعلام هویت و پس از آن استحقاق درمان به دلیل درج دستی اطلاعات توسط کاربر پذیرش محتمل تر بود. 
چنانچه از انجام فرایند استحقاق درمان و دریافت کد اچ آی دی اصلی (و نه جایگزین) در هنگام پذیرش اطمینان دارید و خطای فوق را دریافت می کنید علت آن مغایرت اطلاعات هویتی بیمار در سرور ثبت احوال و اطلاعات وی در سامانه سازمان بیمه گر است. در این صورت با معرفی اطلاعات سجلی فرد به سازمان بیمه گر و اصلاح اطلاعات فرد در بانک اطلاعاتی سازمان مربوطه، خطای مورد نظر می بایست رفع شود.