لیست ذینفعان الف: ذینفعان درونی: - اعضای هیئت علمی - دانشجویان - ریاست ، معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده - مرکز مطالعه و توسعه آموزش پزشکی معاونت آموزشی دانشگاه - گروههای آموزشی - مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه - ب :ذینفعان بیرونی: - هیئت امنای دانشگاه - معاونت آموزشی وزارت متبوع - هیئت ممیزه وزارت بهداشت - جامعه و عموم مردم - سازمانهای دولتی نقاط قوت(Strengths): S1- وجود اعضای هیأت علمی توانمند ، با تجربه و با انگیزه برای همکاری S2- وجود شوراهای پژوهشی و آموزشی فعال S3- وجود مجله علمی پژوهشی پرستاری و مامایی جامعه نگر S4- فعال بودن وب سایت دانشکده S5- وجود مراکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی برای آموزش و پژوهشهای بالینی S6- برگزاری برنامه های بازآموزی و سمینارهای علمی پژوهشی سالانه کشوری و کارگاههای آموزشی برای اعضای هیئت علمی S7- وجود هیات امنا در دانشگاه S8- وجود دیدگاههای مثبت برای انجام پژوهش در آموزش S9- وجود کتابخانه با برخورداری از کتابهای متنوع و تخصصی به روز S10- وجود مرکز تحقیقات پرستاری و مامایی در دانشکده S11- دسترسی به اینترنت و سیستم اتوماسیون مناسب S12- وجود روند رو به رشد ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی S13- حمایت مناسب مسئولین دانشگاه ار فعالیتهای مرکز S14- توجه به کیفیت آموزش S15- تدوین دستورالعملهای دانش پژوهی S16- تعامل مناسب و مطلوب با مدیران آموزشی و سایر بخشهای مرتبط با آموزش S17:وجود طرح ارزشیابی درونی پایان یافته برای کلیه گروههای آموزشی S18:وجود دیدگاه و نگرش مثبت مدیران ارشد در ایجاد تحولات اصلاح گرایانه S19:وجود شوراها و کمیته های فعال(برنامه ریزی درسی، ارزشیابی، پژوهش درآموزش، توانمندی اعضای هیئت علمی، استعدادهای درخشان) S20 وجود سیستم سما جهت ارزشیابی دانشجو و اساتید S21: دسترسی آسان اعضای هیات علمی به بانکهای اطلاعات علمی S 22محیط فیزیکی مناسب دفترتوسعه آموزش نقاط ضعف(Weakness): W1: عدم تناسب چارت تشکیلاتی با روند رشد و توسعه در دانشکده W2: پایین بودن سرعت اینترنت W3:کمبود کارشناس آموزشی و هیئت علمی بصورت تمام وقت و نیمه وقت درEDO :W4 عدم استقلال مالی و کمبود منابع مالی لازم جهت فعالیتهای مناسب مرکز :W5وجود بوروکراسی اداری دست و پاگیر :W6 کمبود تعدادطرحهای پژوهش در آموزش :W7 نامناسب بودن سیستم های ارزشیابی اساتید W8 : نبود سیستم بازخورد و پیگیری مناسب جهت رفع نواقص آموزشی اساتید و دانشجویان W9 : کمبود عوامل انگیزشی در اعضای هیئت علمی و کارشناسان برای همکاری با EDO فرصت ها(opportunities): :O1 وجود سند چشم انداز توسعه 20 ساله کشور و نقشه جامع علمی به عنوان مبنا و راهنمایی در جهت تدوین برنامه استراتژیک :O2 حمایت مناسب از فعالیتهای دفتر از سوی مرکز مطالعات دانشگاه :O3 امکان دسترسی و بهره گیری از نرم افزارهای آموزشی مناسب در جهت ارزشیابی فعالیتهای آموزشی O4 : همکاری مناسب معاونت های آموزشی و پژوهشی با فعالیت های مرکز O5 : شرکت در کنگره ها وبرنامه ها ی آموزشی جهت آشنایی با تجربیات موفق مراکزودانشگاهها O6 : وجود فرصت های علمی تحقیقاتی و وجود بستر مناسب برای برنامه های آموزشی و پژوهشی O7 : سیاستگذاری معاونت آموزشی وزارت متبوع بر ارتقاء کمی و کیفی تولیدات علمی توسط اساتید دانشگاهها تهدیدها(Threats): T1: تمرکز بیشتر آئین نامه ارتقاء اعضاء هیات علمی به انجام فعالیتهای پژوهشی در مقایسه با آموزش T2: عدم تناسب تعداد مجوز ها و تعداد پستهای جذب هیأت علمی با روند توسعه دانشکده T3: عدم وجود نظام پایش و ارزشیابی مناسب فعالیتهای آموزشی در سطح دانشکده ها T4: عدم حمایت و استفاده کافی از نتایج ارزشیابی ها توسط مسئولین ذیربط T5 : وجود روزمرگی در فعالیتها اهداف کلی دفتر توسعه آموزش (Goals): - G1: ایجاد نظام جامع طراحی آموزشی )برنامه ریزی درسی( - G2: )ارزشیابی آموزشی) - G3: توسعه کمی و کیفی تحقیقات در دانشکده پرستاری و مامایی مرتبط با آموزشی دانشکده و سیستم سلامت (پژوهش در آموزش) - : G4 ارتقاء سطح کیفی دانش و توانمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه)توانمند سازی و آموزش اساتید( - G5: دانشجویان استعداد درخشان - :G6توسعه کمی و کیفی فناوری اطلاعات( فن آوری اطلاعات و آموزش پزشکی) اهداف اختصاصی (Objectives): G1* : ایجاد نظام جامع طراحی آموزشی )برنامه ریزی درسی( - G1O1: افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه در فرآیندهای مختلف آموزشی )برنامه ریزی، مدیریت، اجرا، نظارتی و ارزشیابی فعالیتها( - G1O2:بکارگیری و ارتقاء روش های نوین آموزش پزشکی در تدریس G2*:توسعه نظام ارزشیابی آموزشی دانشکده بر مبنای اصول استاندارد کشوری )ارزشیابی آموزشی) - G2O1: بهبود سیستم پایش و ارزشیابی نظام آموزشی در محورهای مختلف - G2O2: استقرار و اجرای نظام ارزشیابی فعالیتهای آموزشی - G2O3: ایجاد و ارتقاء سیستم بهره وری آموزشی با استفاده از تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی G3*: توسعه کمی و کیفی تحقیقات در دانشکده پرستاری و مامایی مرتبط با اصول آموزش (پژوهش در آموزش) - G3O1: توسعه تحقیقات در زمینه آموزش پزشکی و دانش پژوهی - G3O2: نشر نتایج حاصل از تحقیقات و کسب امتیاز در عرصه رقابتهای کشوری - G3O3:تلاش در جهت جلب مشارکت افراد ذیصلاح در پیشبرد پروژه های تحقیقی :G4* ارتقاء سطح کیفی دانش و توانمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه)توانمند سازی و آموزش اساتید( - G4O1: توسعه دانش و مهارت اعضای هیئت علمی و مدرسین در زمینه آموزش - G4O2: جلب مشارکت اعضای هیئت علمی در خصوص کاربرد روشهای نوین آموزش - G5: دانشجویان استعداد درخشان - : G5O1تعیین راهکار جهت پرورش دانشجویان با استعدادهای درخشان :G6*توسعه کمی و کیفی فناوری اطلاعات( فن آوری اطلاعات و آموزش پزشکی) - : G6O1توسعه دانش و مهارت اعضای هیئت علمی و مدرسین در خصوص فناوریهای نوین آموزشی - : G6O2ارتقاءو توسعه تسهیلات در زمینه بکارگیری فناوریهای اطلاعات : G6O3امکان دسترسی شبانه روزی دانشجویان به اساتید و کارکنان به شبکه |