دوشنبه 4 اردیبهشت 1396
EN
منو
 
 
 
اهداف و وظایف
چاپ

رسالت (Mission )   

   دفتر توسعه آموزش دانشکده بخشی از مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌باشد. بکارگیری بهترین روش‌ها، برنامه‌ها، اعضاء هیئت علمی و مناسب‌ترین فن‌آوری‌های آموزشی، و روش های متنوع ارزشیابی با محوریت علاقه‌مندی و رضایت‌مندی اساتید و دانشجویان از طریق بسترسازی به منظور دستیابی به منزلت والای انسانی و اشاعه فرهنگ ملی و اسلامی، رعایت و تحکیم اخلاق حرفه‌ای در جهت ارائه خالصانه خدمت در نظام سلامت و مراقبتی کشور و در نهایت نائل شدن به سطحی که دانش‌آموختگان الگویی مناسب در حرفه خود باشند از جمله رسالت این دفتر می‌باشد. در این دفتر تربیب نیروهای انسانی توانمند، متعهد، خلاق و یاد گیرنده دائمی و نیز رفع نیازهای آموزشی و توانمندسازی و به روز رسانی اساتید مد نظر است.

 

دیدگاه (vision)  

     دفتر توسعه آموزش دانشکده در طی 5 سال آینده، سیاست‌های زیر را دنبال خواهد نمود:

    -        ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پژوهشی سیستم آموزشی

    -        ارتقاء جایگاه علمی در عرصه منطقه‌ای

    -        ارتقای توانمندی اساتید دانشکده در زمینه های مختلف آموزش علوم پزشکی

    -        نوآوری در زمینه برنامه درسی و روشهای تدریس و ارزشیابی

    -        تلاش در جهت ارتقای ارتباط بین آموزش و درمان 

    -        افزایش بهره‌وری و کارآیی در استفاده از منابع انسانی، فیزیکی و مالی.

 

 

لیست ذی نفعان 

1-ذی نفعان درونی :

اعضاء هیات علمی ، دانشجویان ،ریاست دانشکده ، معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده ،EDCدانشگاه علوم پزشکی گیلان

 

2- ذی نفعان بیرونی :

 

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، معاونت آموزشی وزارت متبوع ، واحدهای بهداشتی درمانی ، بیمه ها ، سازمان   های دولتی ( مدیریت برنامه ریزی .

 

 

 

 

نقاط قوت

 

S2.   وجود دیدگاه و نگرش مثبت مدیران ارشد در ایجاد تحولات اصلاح گرایانه

S3. محیط فیزیکی مناسب دفتر توسعه

S4      . بهره مندی از اعضای هیات علمی مجرب و کارآمد

S5. وجود فعال 5 کمیته از کمیته های اصلی دفاتر توسعه در دانشکده

S6 وجود شوراهای آموزشی و پژوهشی در دانشکده

S9. تعامل خوب مدیر EDO دانشکده با EDC

S10. فعال بودن وب سایت دانشکده

S11. دسترسی اعضاء هیات علمی به بانکهای اطلاعات علمی

S12. حمایت از پژوهش ها ی انجام شده در حیطه آموزش علوم پزشکی

S13. وجود سیستم سما برای ارزشیابی دانشجویان و استادان

نقاط ضعف

W1 .   نبود کارشناس EDO

W2حضور کم مدیر EDO (یک الی دو روز درهفته )در دانشکده به علت بالا بودن سقف واحدهای موظفی

W3 .   عدم استفاده از روشهای نوین آموزشی برای دروس تئوری و عملی

W4 . کمبود عوامل انگیزشی در اعضاء هیات علمی برای همکاری با EDO

W5 .   کمبود اطلاعات اعضای هیئت علمی در زمینه مباحث آموزش پزشکی

W6 .   کمبود پژوشهای مرتبط با آموزش پزشکی دربین اساتید دانشکده

W7 . عدم استفاده از روشهای معتبر ارزشیابی بالینی دانشجو

W11کامل نبودن مطالب سایت  دفتر توسعه

W12 . غیرفعال بودن برخی از کمیته ها ی EDO

W13 . نامناسب بودن ارزشیابی عملکرد استاد

W14 . نامناسب بودن پایش ارزشیابی عملکرد دانشجو

W15 . نامناسب بودن ارزشیابی برنامه آموزشی

 

فرصتها

O1 . وجود دانشگاه های علوم پزشکی توانمند در حیطه آموزش علوم پزشکی در کشور

O2 . ارتباط با افراد برجسته علمی و صاحبنظر در زمینه های آموزش علوم پزشکی سایر دانشگاه ها

O3 . فراهم بودن بسترمناسب برای ارتباط باسایر مراکز دانشگاهی داخل

O4 . امکان تبادل اطلاعات با سایر دانشگاهها

O5.   امکانات بالقوه و دید مثبت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه نسبت به امور آموزشی

O6 . امکانات بالقوه معاونت درمان  و بهداشت دانشگاه در تجهیز مراکز آموزشی ،درمانی

O7 . داشتن دستوالعمل اجرایی شرح وظایف EDC,EDO از طرف وزارت متبوع

O8 . تعامل خوب مرکز مطالعات وزارت بهداشت با مرکز مطالعات دانشگاه

O9 . عضویت اعضاء هیات علمی دانشگاه در کمیته های علمی همایش آموزش پزشکی و جشنواره شهید مطهری

O10 . وجود رشته های مرتبط با آموزش علوم پزشکی در سطح کشوری

O11. امکان دسترسی به مقالات وکتب آموزش پزشکی

O12 . وجود تکنولوژی و امکانات لازم در دانشگاه جهت ارتقاء کیفیت آموزشی

O13 . برگزاری همایش سالیانه آموزش پزشکی کشوری

O14. وجود مجلات آموزش پزشکی با رتبه علمی پژوهشی در سطح کشور

O15.   وجود هیئت ممیزه مرکزی در دانشگاه

O16 وجود کمیته های فعال در EDC دانشگاه

O17حمایت مناسب مسئولان دانشگاه از فعالیتهای دفتر

 

تهدیدها

T1  . تخصیص ناکافی بودجه به مرکز و دفاتر مطالعات دانشگاه از طرف وزارت متبوع

T2  . عدم تخصیص به موقع اعتبارات از طرف وزارت متبوع بویژه ردیف های کمک وزارتی

T3  . نسبت اندک هزینه آموزشی مرکز و دفاتر مطالعات دانشگاه نسبت به کل بودجه

T4  . عدم تخصیص به موقع بودجه از طرف معاونت پشتیبانی دانشگاه

T5  . عدم وجود ثبات آیین نامه ها از طرف وزارت متبوع

T6  . توجه و تاکید بیش از حد آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی به امر پژوهش در برابر آموزش

T7  . سرعت تغییرات جهانی در زمینه آموزش پزشکی

 

تاریخ آخرین به روزرسانی : 1395/12/08
 
     
 
 
آمار مراجعات
آمار این صفحه  امروز:   1  دیروز:   3  کل مراجعات:   574