یکشنبه 17 آذر 1398
EN
منو
 
 
 
شما اینجا هستید:
 
     
 
 
شرح وظایف واحد بهداشت محیط بیمارستان 17 شهریور رشت
1. شناخت، دسته‌بندی و تعیین اولویت‌ها و نیازهای بهداشت محیطی بیمارستان
2. مطالعه، تحقیق و پژوهش در زمینه بهداشت محیط بیمارستان
3. انتخاب و پیشنهاد روش‌های جدید کاربردی در جهت برنامه‌ریزی و ارتقاء کمی و کیفی وضعیت بهداشت محیط بیمارستان
4. اجرا، پیگیری و نظارت بر اعمال مفاد آیین‌نامه‌ها، ضوابط، استانداردها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغ شده در حیطه وظایف و تایید کارشناسی قراردادهای مرتبط
5. تشکیل و شرکت در همایش‌ها، کارگاه‌ها، جلسات و کمیته‌های علمی، تخصصی، اجرایی بهداشت محیط و کنترل عفونت‌های بیمارستانی و پیگیری مصوبات آن در حیطه وظایف
6. انجام بازدید و نظارت مستمر و روزانه بر مقررات و بر حسب ضرورت از کلیه قسمت‌های بیمارستان
7. نظارت و کنترل بر امر تفکیک، جمع‌آوری، حمل و دفع مواد زائد جامد
8. پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه کنترل منابع آلوده‌کننده هوا و سروصدا در داخل و اطراف بیمارستان با همکاری واحدهای مرتبط
9. نظارت و پیگیری برنامه‌های مستمر گندزدایی و شستشوی قسمت‌های مختلف بیمارستان برابر ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی
10. نظارت و کنترل بهداشتی آب و سیستم تصفیه فاضلاب
11. نظارت و کنترل بر سیستم گرمایش، سرمایش، تهویه و اطفاء حریق بیمارستان
12. پیگیری رفع نواقص بهداشت محیطی از طریق مسئولین قسمت‌های ذیربط
13. برنامه‌ریزی و نظارت و پیگیری بهسازی محیط بیمارستان
14. نظارت بر مبارزه و کنترل حشرات و جوندگان و حیوانات مزاحم با در نظر گرفتن ضوابط بهداشتی و زیست‌محیطی
15. نظارت بر امر کنترل سلامت کارکنان (اخذ کارت بهداشتی و ضبط نتایج در پرونده بهداشتی افراد) در قسمت‌های آشپزخانه، آبدارخانه، رختشویخانه، مهدکودک و ...
16. نظارت بر امور بهداشت محیط مراکز کار با اشعه و کنترل سلامت کارکنان پرتوپزشکی با توجه به ضوابط و مقررات
17. تهیه گزارش مشکلات بهداشت محیطی به مسئولین ذیربط بیمارستان و پیگیری جهت رفع نواقص
18. مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزش بهداشت در زمینه بهداشت محیط بیمارستان برای کارکنان، بیماران، مراجعین و کارآموزان
19. نظارت و پیگیری مسائل بهداشت محیط محدوده اطراف بیمارستان با هماهنگی مرکز بهداشت منطقه
20. جمع‌‌آوری، تنظیم، طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات آمارهای مورد نیاز بهداشت محیط قسمت‌های مختلف بیمارستان
21. مستندسازی فعالیت‌ها و تنظیم گزارش و ارسال به مسئولین ذیربط
22. انجام سایر امور مرتبط محوله از طریق مسئولین ذیربط
تاریخ آخرین به روزرسانی : 1397/11/06
 
     
 
 
تعداد بازدید [از 19-4-1396]:
آمار این صفحه  امروز:   1  دیروز:   2  کل مراجعات:   474